Travel: Khoo Kongsi (邱公司) @ Penang

June 13
26 Comments
Khoo Kongsi (邱公司) is a mark of the dominant presence of Chinese in Penang and it is the grandest clan temple in Malaysia. It is well known worldwide for its extensive lineage that can be traced back 650 years, as well as its closely-knit and defensive congregation of buildings and a magnificent clanhouse. There are three entrances that you can use to reach there; Cannon Street, Beach Street and Armenian Street.
Reached Lebuh Cannon

Leong San Tong Khoo Kongsi

Leong San Tong, an administrative building with a meeting hall and offices

Step in here to learn more about the history of Khoo clan

The lifestyle of their people.
You think this is a drawing? No! It’s real! 3D!

Anna & The King was filmed here! *proud Malaysian*

You can sit here while watching the documentary film shown on the TV

Leong San Tong taken from a photo on the wall

The Opera House taken from a photo on the wall

The Genealogical Chart of Khoo Kongsi

The area for deity worshipping

Collection of ancestral plaques

The real Opera House

Address:
LEONG SAN TONG KHOO KONGSI
18 Cannon Square,
10200 Penang

Tel: +604-261 4609

Opening Hours: Daily, including Sundays and Public Holidays: 9 am to 5 pm

Entrance fee: RM 10 per person

If you have limited time, I’d recommend you to visit Cheong Fatt Tze Mansion though. Trust me, it’s more worth it.

Do follow me via Twitter (@pualiping) and like my Facebook page to get latest blog updates first hand!
  • http://www.blogger.com/profile/14077277168519458783 ChrisAu

    Its great that they preserved the site!

    • http://www.blogger.com/profile/08580401745734409754 Charmaine Pua

      Yeah besides Melaka, Penang has the most tourist attractions and cultural buildings!

  • http://suituapui.wordpress.com suituapui

    Been to Penang so many times but never been here. Must try to visit some of the places of interest sometime instead of just indulging in the food…food…and more food!

    • http://www.blogger.com/profile/08580401745734409754 Charmaine Pua

      LOL! After food, you still have time to wait for your next meal right?
      Then you can go walk walk at these historical places first 😀

  • http://www.blogger.com/profile/18311201383318591933 Smitten ByFood

    My dad is from Penang and I've nv heard of this place…. malu lah.

    • http://www.blogger.com/profile/08580401745734409754 Charmaine Pua

      The next time you balik kampung, you gotta visit this!

  • http://www.blogger.com/profile/14657499743670386282 Johor Kaki

    wow this is so beautiful! Thanks Charmaine. You inspired me to do a similar post on Johor Bahru's century old Chinese Temple. Thanks!

    • http://www.blogger.com/profile/08580401745734409754 Charmaine Pua

      Glad I gave you inspiration! 😀

  • http://www.blogger.com/profile/06150158479566092556 Simple Person

    there have lots of kongsi in Pg…

    • http://www.blogger.com/profile/08580401745734409754 Charmaine Pua

      Yeah but this is the largest :)

  • http://www.blogger.com/profile/04765892937555860461 Shirley Tay

    Nice tourist attraction! Maybe it's time to visit Penang again :)

    • http://www.blogger.com/profile/08580401745734409754 Charmaine Pua

      Yay! Do let me know, I'll recommend some good food to you :)

  • http://www.blogger.com/profile/04574109866770324683 Twilight Man

    That's my hometown and I used to visit that place since a kid when it was free entrance. I think the Opera House's stage has been refurbished. Long ago there was no museum beneath and it was quite boring then.

    • http://www.blogger.com/profile/08580401745734409754 Charmaine Pua

      Oh… but the Opera House now is also for display purpose only

  • http://www.blogger.com/profile/12668821151378124317 Hilda Milda™

    I never knew there is such historical place is Penang, will surely visit it if I visit Penang (: Love learning more about our own county historical places like this!

    • http://www.blogger.com/profile/08580401745734409754 Charmaine Pua

      True babe! It can widen our knowledge 😀

  • http://www.blogger.com/profile/04328429317379962709 Aki

    Ha ha ha.. been to penang twice ody but still doesn't finish all of these things.. not even finish the Georgetown.. ha ha ha.. next time then.. And this one, still haven't go, padahal so many times lalu lalang there ody.. Just behind the Kapitan Curry House rite?? 😀

    • http://www.blogger.com/profile/08580401745734409754 Charmaine Pua

      Erm not sure where is Kapitan Curry House wor :/

  • http://www.blogger.com/profile/06390294284115375403 Eunice

    not bad eh…so nice…this place..i always go eat oni laa..haha!!!

  • http://www.blogger.com/profile/14614228091830397403 Xue Ren

    woots!! wish to travel there one day! :)

  • http://www.blogger.com/profile/14272278236081983817 MichLeong

    Nice historical place, must go and look around (besides eating! lol) the next time I'm in Penang.

  • http://www.blogger.com/profile/09731303160716837082 missyblurkit

    the last i stepped in was 26 years ago. place looks better now though.

  • http://www.blogger.com/profile/15382907145687480827 Tony Teh

    Haha yeah it was filmed here 'cause they weren't allowed to do so in Thailand. I remember the movie sucked compared to the original. Review on Comida Restaurant Publika Solaris Dutamas

    • http://www.blogger.com/profile/08580401745734409754 Charmaine Pua

      LOL really? I remembered it was quite hit back then

  • http://www.blogger.com/profile/13933564682722495300 Ken

    LOL, despite the fact that i'm a penangite and i'm still staying in penang until now, i've never went to Khoo Kong Si before, nor i've been to any museums 😛

  • http://www.blogger.com/profile/11927168352621516247 Henry Tan

    LOL! wow i stay in peanng but i also never go there before. hahaha